بهينه ترين توضيحات image alt و تگ title براي سئو تصاوير 2019
- بهينه ترين توضيحات image alt و تگ title براي سئو تصاوير 2019
بهينه ترين توضيحات image alt و تگ title براي سئو تصاوير 2019
اضافه كردن عكس و تصاوير جذاب كاربران را به مطالعه محتواي شما ترغيب مي كند، هم چنين استفاده صحيح و انتخاب درست عكس ها مي تواند زمان ماندگاري كاربر بر روي سايت و نرخ تعامل وي با محتواي شما را افزايش دهد و به طبع آن به بهبود سئو سايت كمك شاياني نمايد.
اما شما هميشه بايد توضيحات خوبي براي image alt نوشته باشيد، چرا كه مي تواند به ربات هاي گوگل درك خوبي از محتواي شما دهد و همانطور كه مي دانيد هرچه اطلاعات بيشتري در اختيار گوگل بگذاريد بهتر است. اين مقاله همه چيز درباره توضيحات alt و تگ هاي title تصاوير را براي بهينه سازي و سئو سايت در اختيار شما قرار مي دهد.
نكته: عبارت تگ جايگزين "alt tag" در واقع متني است كه مي تواند جايگزين عكس شما شود. افراد نابينا و كساني كه محدوديت ديد دارند با استفاده از screen readers محتواي شما را مي شنوند و اين خواننده ها، توضيحات جايگزين عكس را براي ايشان مي خوانند. به همين جهت، توضيحات جايگزين عكس را طوري بنويسيد كه مي خواهيد براي يك نابينا عكس را توصيف كنيد.
تگ alt و تگ title چيست؟
يك تگ كامل تصوير در كدنويسي Html به اين صورت خواهد بود:
قسمت alt و title در واقع ويژگي هاي تگ image محسوب مي شوند و عموما به نام هاي توضيحات عكس و موضوع آن شناخته مي شوند. توضيحات alt هر آنچه در تصوير مي بينيد را توصيف مي كند و عملكرد آن را در صفحه شما تعيين مي كند. پس اگر از يك تصوير و لينك آن براي خريد محصول x استفاده مي كنيد، توضيحات تصوير نيز بايد "دكمه خريد محصول x" باشد.
ويژگي title تصوير نيز زماني پديدار مي شود كه كاربر ماوس خود را روي تصوير نگه مي دارد، پس اگر مي خواهيد title عكس خريد محصول x را بنويسيد مي توانيد با كمي توضيحات بيشتر مانند "خريد محصول x با 20 درصد تخفيف" بنويسيد.
اكثر اوقات نوشتن title براي تصاوير از اهميت بالايي برخوردار نيست، چرا كه فقط در زماني كه ماوس روي آنها مي ايستد نمايان مي شوند و فقط زماني نوشتن آن اهميت پيدا مي كند كه بر روي تگ
اما اگر ما قصد سئو عكس را نداشتيم، چي؟
اگر تصاويري داريد كه فقط براي زيبايي و طراحي بهتر از آنها استفاده كرده ايد و قصد سئو عكس را نيز نداريد، نبايد اين عكس ها را در كدهاي Html سايت قرار دهيد، بلكه بايد در فايل CSS آنها را بارگزاري كنيد. اگر نمي توانيد چنين تغييري در سايت خود پياده كنيد، توضيحات alt تصوير را خالي نگه داريد:
<""=img src="image.png" alt>
توضيحات alt خالي باعث مي شوند تا screen readers عكس شما را نخوانند و از آن عبور كنند، مانند رفتاري كه ربات هاي گوگل با آن خواهند داشت.
توضيحات Alt و سئو
مقاله گوگل درباره توضيحات Alt تصاوير، تيتري با عنوان "Use descriptive alt text" به معني توضيحات alt را توصيفي بنويسيد، دارد. گوگل اهميت زيادي به توضيحات alt تصاوير مي دهد و بوسيله آن ها متوجه مي شود كه عكس شما درباره چيست و چه ارتباطي با محتواي اطرافش دارد. حداقل براي هر محتوا يك عكس با توضيحات جايگزين كه شامل حداقل يك مرتبه استفاده از كلمه كليدي اصلي شما مي شود، در نظر بگيريد.
هرگز به صورت اسپم گونه تمام تصاوير محتوا را با توضيحات alt يكسان منتشر نكنيد. شما بايد توضيحاتي خوب، با كيفيت و مرتبط براي هر عكس به صورت جداگانه بنويسيد و زماني كلمه كليدي خود را نيز به كار ببريد كه منطقي باشد. هيچ راهنمايي بهتر از گوگل براي نوشتن متن جايگزين عكس وجود ندارد، همان طور كه در اين مقاله نوشته است:
"زماني كه توضيحات alt مي نويسيد، سعي كنيد محتوايي مفيد با اطلاعات ارزشمند كه به درستي از كلمه كليدي استفاده كرده و مرتبط با محتواي همان صفحه است، خلق كنيد. توضيحات alt را با تكرار كلمات كليدي پر نكنيد چرا كه نتيجه آن تجربه كاربري منفي خواهد بود، هم چنين يكي از فاكتورهاي افزايش اسپم اسكور محسوب مي شود."
سئو عكس محصولات
اگر تصوير مورد استفاده شما، عكس محصول بخصوصي است، نام كامل محصول و شناسه آن را در توضيحات alt بياوريد تا به سادگي پيدا شود. به طور كلي: اگر عبارت كليدي مناسبي براي يافتن آنچه در عكس وجود دارد، در نظر داريد؛ مي توانيد اين عبارت را به توضيحات alt اضافه كنيد. هم چنين فراموش نكنيد تا اسم فايل تصوير را نيز تغيير دهيد و مطمئن شويد نام آن با محتوياتش مطابق و هماهنگ است.
استفاده صحيح از تگ alt و title در وردپرس
وقتي كه عكسي را در پنل مديريت وردپرس آپلود مي كنيد فيلدهايي در رابطه با ويژگي title و alt در اختيار شما قرار مي گيرد. به صورت پيش فرض نام فايل عكس شما به عنوان title تصوير قرار مي گيرد و اگر توضيحات alt را نيز ناديده بگيريد، همان عبارت در بخش متن جايگزين نيز كپي مي شود. با وجود اينكه اين فرآيند بهتر از ننوشتن اين ويژگي ها است، هم چنان براي سئو تصاوير كاري بس ضعيف محسوب مي شود. شما بايد براي نوشتن توضيحات alt مناسب براي هر تصوير زمان بگذاريد و با دقت كافي اين كار را انجام دهيد تا كاربران و به طبع آن گوگل را راضي نگه داريد. هيچ توجيهي جز تنبلي نيز براي ننوشتن اين فيلدها وجود ندارد، شما نه به كدنويسي احتياج خواهيد داشت و نه زمان زيادي از شما مي گيرد، به سادگي فيلدها را پر كنيد. سئو تصاوير شما رشد قابل توجهي خواهد داشت اگر اين جزئيات كوچك را رعايت كنيد.
براي مطالعه بيشتر در رابطه با سئو عكس مي توانيد به مقاله لينك شده مراجعه كنيد. اين مقاله همه چيز از صفر تا صد را در رابطه با رساندن عكس هاي اختصاصي شما به نتايج برتر جستجوي گوگل در اختيار شما مي گذارد. مطلبي بسيار كامل تر از آنچه در اينجا خوانديد.
اگر اين مقاله توجه شما را جلب كرد به آن امتياز دهيد و فراموش نكنيد بنده و تيم راش وب را از نظرات سازنده خود آگاه سازيد.
منبع: https://www.rushweb.ir/
براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد
بهينه ترين توضيحات image alt و تگ title براي سئو تصاوير 2019